Köpvillkor hos Nador hantverk

Allmänt

Nador hantverk har vi ingen lägsta ordersumma . Alla beställningar är lika välkomna förutsatt att du själv fyllt 18 år. Nador hantverk följer konsumentköplagen och distanshandelslagen. Vi tillhandahåller även en kundvänlig mobilversion av webshopen.

Bolagsinformation 

Nador hantverk bedrivs juridiskt med organisationsummer 19800721-2254. Företaget har FA-skattesedel och följer svensk lagstiftning. VAT – nummer SE800721225401.

Pris

Moms ingår i priset med 25% på våra produkter. Nador hantverk förbehåller sig rätten att genomföra prisändringar och reserverar sig för eventuella tryckfel samt slutförsäljning. Vi gör vårt bästa för att webbutiken ska vara uppdaterad. Dock reserverar vi oss vid att vissa varor kan det vara lagersaldofel på. Vi kontaktar dig om detta uppstå.

Retur / ångerrätt

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan.

Om du som kund ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt, betalas köpebeloppet tillbaks senast inom 10 dagar. Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att du som kund ansvarar för att produkten inte skadas eller kommer bort under frakt.

VIKTIGT! Kontakta oss alltid via E- mail FÖRE du returnerar en vara för vidare instruktioner innan du skickar tillbaka varan. Ange ordernummer och varan du önskar returnera eller byta. så skickar vi ut returfraktsedel via e-post, som du skriver ut och sätter på förpackningen innan du lämnar tillbaka den på samma utlämningsställe som du hämtade ut varan på.

(Gäller ej 2:a sortering/ REA varor)

FRAKT

Vi skickar våra paket med DHL, och hämtas ut på DHL servicepoint eller DHL terminal vid större försändelser

Inrikes

Fraktkostnaden inom Sverige är 59 SEK. Vid köp för 1500 SEK eller mer levereras dina varor fraktfritt till ditt närmaste ombud. Fri leverans över 1500 kr gäller ej om du ångrar Ditt köp. I fall du ångrar ditt köp står du för hela frakt kostnaden.

Notera att vi endast skickar paket inom Sveriges gränser.

Service point har en maxvikt på 20Kg, beställningar över 20Kg kommer att skickas för uthämtning på halvpall/helpall till DHL Terminal.

Hämtas paket ej ut från servicepoint kommer kunden att debiteras för extra fraktavgift. (380Sek) 

Avbeställning
Så länge er order inte har blivit skickad så går det bra att avbeställa den genom att skicka ett E-mail till info@nador.se. Är beställningen redan skickad kan ni utnyttja er ångerrätt.

Leveransvillkor

  • Leverans inom 1-3 arbetsdagar
  • Du meddelas via SMS eller mail när paketet kommit fram.
  • Du hämtar paketet hos närmaste postombud

Leveranstid

Vi skickar alltid iväg din beställning inom 1-2 arbetsdagar. Förutsatt att vi har din vara på lager. Vi reserverar oss för oförutsedda förseningar i leveranser som beror postgången. Ersättning utgår inte vid en eventuell leveransförsening.

Ej uthämtad leverans

Hos DHL ombud kan paketet ligga kvar i 14 dagar. Om paket inte hämtats ut debiterar vi för frakt- och hanteringskostnader för outlöst paket med 380 kr för att täcka våra frakt och expeditionskostnader. Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen.

 

Säkerhet vid kortbetalning via Stripe

Vid kortbetalning använder vi oss även av Stripe som samarbetspartner. Stripe verifierar kreditkortet online på ett snabbt och säkert sätt. Kortnumret skickas genom en krypterad uppkoppling direkt till banken. Vi har inte tillgång till någon kontoinformation eller bankkontoinformation. Om betalningen godkänns av banken överförs pengar från ditt konto till vårt konto.

 

Tryckfel och produktbilder 

Vi kan inte garantera att de färger som visas på webbplatsen eller din skärm exakt återger de färger som produkten har i verkligen. Även om det är en självklarhet att göra. Vi försöker göra produkttexterna så beskrivande som möjligt för att ge dig en känsla, och få en fullständig och uttömmande beskrivning, av en varas beskaffenhet. Är du osäker på hur färger och nyanser av våra varor visas så hjälper vi gärna till att förklara på bästa sätt, ta gärna kontakt med kundservice. Eftersom de flesta av våra produkter är tillverkade för hand kan storlekarna var ungefärliga.

Reklamation

Nador hantverk följer konsumentköplagen vid eventuella reklamationer.

Felaktig eller skadad vara ska reklameras så fort som möjligt, bifoga bild och sändningsnummer från DHL i ett e-mail till info@nador.se Nador hantverk står för frakten vid fel eller reklamation. Tänk på att alltid spara kvitto.

Reklamation

VIKTIGT! Gällande emottagande utav ett skadat paket hos ombud! Anmärk hos ombudet att paketet är skadad. Annars erhålls ingen ersättning utav transportören. “Av de regler som ligger till grund för transportuppdragets utförande framgår att det är mottagarens rättighet samt skyldighet att notera eventuella skador till chaufför eller ombud i samband med godsöverlämnandet.”. Hemleverans.  “Skada, minskning eller förlust, som är synlig, ska anmälas genast vid godsets mottagande och antecknas i transportdokument eller i annan handling. Mottagaren uppmanas att i omedelbar anslutning till mottagandet av gods kontrollera om det är behäftat med dold skada.”

Om din vara är skadad, defekt, vänligen kontakta vår kundservice via email: info@nador.se, omedelbart så att vi kan åtgärda felet. Uppge vänligen ditt ordernummer, specificera produkten – namn på produkten, anledning till reklamationen samt bifogar bild, både på varan du önskar reklamera samt på emballaget. Observera att du inte kan slänga varken skadat gods eller emballage om du har en reklamation, innan vi har hanterat reklamationen klart! Detta pga att fraktbolagen ofta kräver in såväl bilder som emballage och gods vid transportskador. Vid retur av en reklamerad vara står vi givetvis för frakten och eventuell ersättningsleverans av en ny vara, vi sänder dig en förfrankerad returetikett. Varan ska återsändas väl emballerad, använd originalemballering som varan levererats i, och i sin originalförpackning. Tänk på att du står för risken om produkten skadas ytterligare när den fraktas tillbaka till oss. Så snart vi mottagit varan för granskning försöker vi lösa det på bästa sätt för dig. Observera att vi ibland behöver kontakta vår leverantör för vidare instruktioner.

Kontrollera din försändelse med en gång du får denna och är något fel kontakta oss så fort som möjligt. En skada ska reklameras senast 5 dagar efter mottagandet. Om paketet och dess ytteremballering är skadat. Anmäl direkt hos ombudet vid emottagandet.

När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ombudet, därefter tar du kontakt med oss.

Kundtjänst

För att få svar på dina frågor kring produkter, leverans- och fraktvillkor, för att ångra eller reklamera ett köp eller för att framföra klagomål eller andra synpunkter så är du välkommen att höra av dig till vår kundtjänst på mailadressen info@nador.se

 

Klimatsmart

Vi tänker klimatsmart och använder oss utav förpackningsmaterial som är av återvunnit material och återvinningsbart! Det innebär också våra varor ibland kan paketeras i återanvända kartonger från våra leverantörer.